Wednesday, December 3, 2008

rempuh penuh utuh

bagai melukut di tepian gantang...

apa lagi yg aku nk aku ungkapkan...

hidup aku penuh dengan warna-warna suka duka...
lebih rencam dari serakan warna pelangi selepas hujan renyai-renyai...

kehadiran aku tak disambut...
kepulangan aku tak diratapi...
aku bagai kan sebuah tin kosong...
hanya menanti waktu untuk dicalarkan kegilapannya dgn karatan...

mujur masih ada yang menghargai...
masih ada yang sanggup berkata hai...
paling tidak pon senyuman anak ikan...
aku tetap gumbira wpn kadarannya tidak lah seberapa...

apa lagi yang hendak aku ungkapkan...

tak mampu rasanya untuk menghadiahkan sebuah mahkota idaman...
tak terjangkau rasanya untuk mengurniakan secebis pengharapan...
tak terlafaz rasanya untuk membicarakan sejuta janji manis...

apa yang aku mampu hanya rempuh dengan utuh...
maafkan aku...
andai selama ini aku melangkah tanpa melihat jalan...

1 comment:

Anonymous said...

marhain>
mengikut kamus dbp~
rakyat jelata (spt petani, nelayan)
merujuk kepada suatu kaum...