Thursday, July 9, 2009

bercucuk tanam

jiran aku suka bercucuk tanam...
banyak hasil tanaman yg telah diperolehi...
betullah org kate...
kalo berbudi pada tanah pasti lumayan hasilnya...

aku tengok mcm senang je bertani...
ala bukan susah sgt...
cangkul skit2, tabur benih, siram, jaga...
dah settle...
tapi bile difikir2 balik...
aku tak boleh cepat melatah...

apa aku nk katakan kat sini...
kalo kite tak rasa susah senang...
baik jangan ckp banyak...
kalo kite setakat dengar org kate...
tapi kite tak alami dan experience it...
so just keep our mouth shut...

betullah kata konco aku...
kalo setakat buat benda kecik2...
tapi gebang buat benda besar2...
baik tak yah...

jgn cepat melatah...
org kate A...
kite pon kate A...
cube guna akal n fikiran...

moga-moga kite diilhamkan dengan akal yg sihat...

No comments: