Tuesday, July 7, 2009

drama pos ofis

lesen aku mati plak...
so kene g renew la...
aku pon pegi la pos office rawang...
berbekalkan kereta parent...
aku pon memacu ke rawang...
aku pon pakir kereta kat McD rawang...
walaupun aku tak beli McD...
dah pakir...
so aku jalan la ke pos ofis...
jauh gak beb...

sampai2 pos ofis biasala amik no...
tak sampai seminit no aku dipanggil...
tak da org tu pasal cepat je kene panggil...
dengan macho nye aku ke kaunter...
aku pon ckp la dgn nada macho...

aku: saya nk renew lesen
posmen: lesen ngan ic encik
aku: ok
posmen: renew utk setahun ye encik?
aku: ye setahun
posmen: rm32 encik

tgk2 dalam dompet ada 30 puluh je...
mak ai mcm mana ni...
tak macho la mcm ni...
tetiba aku teringat aku ada 7 ringgit tadi...
aku pon ckp la aku ada 30 je...
jap lg aku dtg blk...

adoi malunye...
dah macho abis tadi...
aku pon lari la ke kereta nk amik 7 ringgit...
sampai kat kete tgk2 takda...
adoi mcm mana ni...
rupenye2 ada dlm poket...
pergh...
berpeluh aku ni berlari...
panas beb...
dengan hati yg kecewa...
aku pon patah la blk ke pos ofis..
dapat la aku lesen baru...
huhuh...

4 comments:

nadey said...

sengal gile
tu la blagak macho xbertempat

afun loneranger said...

aku wat suara garau tau...
mcm cite sutun...
"emmm yam dah mkn..."

bungachengkeh said...

hahahhaha
bygkn muka afun msa 2...
hak3...

nadey said...

bongox gile
aku gelak gile2 kot...au dpt bayang seh