Sunday, November 30, 2008

ligat tapi lembut

bumi mana yang tak disirami hujan...

bumi mana yang tak dielaputi awan...

arini aku rasa cukup bertuah.bukan kerna aku dikurniakan gadis bunga hatiku.

tapi...

aku dapat melihat.mendengar.insan-insan hawa yang unik kurnian tuhan.

bukan untuk mengambil kesempatan apatah lagi menangguk di air yg keruh.

aku mula sedar bahawa kembara hidup akan jd suram tanpa kelibat si hawa.

pabila aku berbicara.aku mula akui kekutaan yg ada pada mereka.

kaum yang selama ini ku anggap hanya berharap gantung pada si adam.

mula menafikan anggapan aku itu.

mereka mmg nampak lemah dan tunduk pada si adam.tp mereka juga mampu bersama-sama melaksanakan apa jua cabaran yang diberikan pada mereka.

betulalah kata org.kejayaan si jantan mesti ada si hawa disebalik kejayaan itu.

tapi mungkin keegoan lelaki menidakkan kenyataan itu.

lelaki akan tetap dgn egonya.tapi.wanita perlu sedar ego itu bkn cermin sebenar sifat seorang lelaki.kerana lelaki hadir dgn ego yg mampu diredakan.wanita juga jgn mudah melatah kerna lelaki adalah pelengkap hidup anda.

ingat..

lelaki 9 akal 1 nafsu.wanita 9 nafsu 1 akal.

gunakanlah sebaik mungkin demi kesejahteraan bersama...

No comments: