Friday, January 16, 2009

populasi duniawi

lama rasanya berehat...
biasala...
tahun akhir...
kemalasan untuk keluar bilik...
makin terserlah...
cuti.cuti.dan cuti...

tapi...

tanggungjawab tetap tanggungjawab...
aku masuk juga...
aku cuba campak malas jauh-jauh...

di permulaan kelas...
keadaan nya agak biasa...
blum panas...
aku pon seperti biasa...
menyalin...
bila ada peluang...
aku bahan...
khkkhk...

tetapi kali ini menarik sedikit...
kata-kata yg dikeluarakan agak menarik...

pensyarah: jepun antara negara yg memiliki populasi manusia yg tinggi

aku: ooo...

pensyarah: sebab itu ia boleh melahirkan bintang bolasepak yg hebat..
bila dah ramai boleh la ada yg bagus dalam ramai-ramai tu...

aku: aar ek...

pensyarah:mcm kamu la..kalo nk cari calon isteri biar pilih dr ramai-ramai..
jgn bila jumpa satu terus pilih...dari ramai2 mungkin kamu akan jumpa yg terbaik...

aku mula berfikir...
sejauh mana betu kata-kata itu...
jgn terlalu obses...
perjalanan masih jauh...
kita mampu mencorakkannya...

2 comments:

didieadila said...

haha..
btol kate lec ko tuh..
ko jgn pokess kt 'ayu' sowg..
tuh..
geng2 ckin..rmai ag single tuh..
hahahahahahaha(icon ym gelak guling2)

afun loneranger said...

khkhkh...
ni sume pasal populasi...
mungkin lagi byk pilihan lagi bagus...
tapi...
aku tak sure...
kkhkhk...